Menzis Beweegscore 2016

91.666 jongeren kwamen in 2016 in beweging door de sportieve projecten die Menzis samen met zijn maatschappelijke partners organiseerde. Dat zijn er ruim 10.000 meer dan in 2015. Het aantal jongeren dat via een project op school of bij een sportclub structureel is gaan sporten groeide dit jaar fors.

In beweging brengen en houden

In de sportieve projecten die we met maatschappelijke partners organiseren en ontwikkelen, geven we extra aandacht aan jongeren die een belemmering hebben om te gaan sporten. Zoals een fysieke of mentale beperking of omdat er in het gezin geen geld is voor de contributie.

Succesvolle voorbeelden hiervan zijn onze samenwerking met Special Heroes, het Jeugdsportfonds, het jeugdpartnerschap met de KNLTB en, FC Groningen en FC Twente. Met deze en andere partners zorgden we er dit jaar voor dat voor ruim 53.000 jongeren sport nu een vast onderdeel in hun leven is.

91.666 Kinderen in beweging

• kinderen die aan een activiteit meededen: 38.075

• kinderen die structureel zijn gaan sporten : 53.591

• totaal : 91.666 kinderen

Een aanpak die werkt

De 15-jarige Sven ten Brinke uit Hengelo is één van die jongeren. Hij werd lid van een wielerclub dankzij een gezamenlijk project met FC Twente:

Ik ben sterker en gespierder geworden en ik let meer op wat ik eet. Ik denk dat dit project een goede manier is om jongeren aan het sporten te krijgen. Mij heeft het in ieder geval goed geholpen.

Sven ten Brinke

Ook Ruben Wenselaar (bestuursvoorzitter Menzis) ziet dat de aanpak van Menzis werkt:

Met onze projecten willen we gericht blijven werken aan een gezonde toekomst van onze jeugd. En een blijvende, positieve impact hebben op hun leven. Leefkracht, noemen we dat bij Menzis.

Ruben Wenselaar Bestuursvoorzitter Menzis

Menzis Beweegscore 2016

Een compleet overzicht en analyse van een jaar vol beweging ziet u op menzis.nl/beweegscore.

Vorige Martini Ziekenhuis en Menzis beloven duurzame zorg
Volgende Aanpak zorgschulden in Enschede