Zorginnovaties

Menzis zet zich in voor zorg die inhoudelijke kwaliteit en gezondheid oplevert, en tegelijkertijd betaalbaar blijft. Technologische ontwikkelingen en innovatie spelen daarin een uitermate belangrijke rol. Menzis werkt samen met klanten, zorgaanbieders en technologieleveranciers om deze verandering mogelijk te maken. We geloven erin dat we door het delen van successen, we nog meer beweging in het veld kunnen krijgen om de zorg verder te digitaliseren. In 2017 bracht Menzis een inspiratieboek en handleiding voor zorginnovatie uit, met succesfactoren voor innovatie (lees hier het inspiratieboek en handleiding voor zorginnovatie).

COPD InBeeld
Een voorbeeld van een succesvolle innovatie is de samenwerking binnen het project COPD In Beeld, dat in de Achterhoek in samenwerking met FocusCura, zorgorganisatie Sensire en het Slingeland Ziekenhuis hele goede resultaten boekt voor patiënten met een longaandoening. Mensen met COPD meten zelf thuis twee keer per week hun waarden en voeren die in op een app. Op afstand controleren (long)verpleegkundigen de waarden. Het scheelt periodieke controles en voorkomt opnames op de spoedeisende hulp, terwijl in geval van problemen men er toch snel bij is. De gezondheid verbetert, patiënten zijn erg tevreden over de service én de kosten gaan omlaag.

Bekijk de video over COPD InBeeld.

Vorige Waardegerichte zorginkoop
Volgende Controle van zorgkosten