Menzis SamenGezond

Een gezond steuntje in de rug

Iedereen maakt eigen keuzes om gezond te leven. Vaak weten we wel welke keuzes dat precies zouden moeten zijn. Toch is het fijn om daar ondersteuning bij te krijgen. Menzis biedt hiervoor Menzis SamenGezond.

Menzis SamenGezond is een online spaarprogramma met bijbehorende app. Een gezond steuntje in de rug, dat helpt om het maximale uit het leven te halen met een online coach, tips, blogs en uitdagingen. Eind 2017 telt het gezondheidsprogramma bijna 820.000 deelnemers.

Bekijk hier de video over Menzis SamenGezond

Solidariteit is de basis van ons zijn
Als Menzis doen we er alles aan om de zorg voor iedereen betaalbaar en beschikbaar te houden, en de solidariteit in het stelsel te behouden. Niet alleen door iedereen goed te verzekeren van zorg, maar ook door mensen te helpen bij het maken van gezondere keuzes. Via gedragsverandering kunnen we gezondheidswinst behalen. En daar heeft iedereen voordeel van. Onze klanten zelf, Menzis en de maatschappij.

Resultaten Menzis SamenGezond app

In 2017 is de Menzis SamenGezond-app ontwikkeld en live gegaan. Met een dagelijkse fitscore, handige tips en een online coach om de gezondheid te verbeteren en doelen te halen. Het is mogelijk om uitdagingen aan te gaan, alleen of samen met anderen. Al dan niet gekoppeld aan andere apps die al worden gebruikt, zoals Endomondo, Fitbit, Polar, Runkeeper of TomTom. Al meer dan 65.000 gebruikers zijn aan de slag gegaan met de Menzis SamenGezond-app.

De Menzis SamenGezond-app biedt:

• Online coach;

• Doelen;

• Activiteiten;

• Blogs;

• Fitscore;

• Uitdagingen;

• Beloningen met Menzis SamenGezond-punten, in te wisselen in de webshop.

Andere resultaten

• Verrijking van Menzis SamenGezond met producten op het gebied van planbare zorg (te verkrijgen in de webshop tegen inwisseling van punten):

• Korting op brillen en lenzen;

• Online zelfhulpcursus (Mirro);

• Online voedingscheck en online consult met een diëtist;

• Fysiofitheidscan.

• Verrijking van Menzis SamenGezond met content op het gebied van een gezonde leefstijl zoals blogs, tips en activiteiten voor een gezonde leefstijl.

• In 2018 wordt de eerste effectiviteitsstudie gedaan naar gedragsverandering door Menzis SamenGezond (onafhankelijk onderzoek uitgevoerd door Rijksuniversiteit Groningen).

Vorige Leefkracht
Volgende Versterken fysieke leefkracht door bewegen