Een sterk werkgeversmerk

Employer branding is belangrijk voor het optimaal positioneren van Menzis op de arbeidsmarkt. Een sterk en aansprekend ‘employer brand’ (werkgeversmerk) is belangrijk omdat het ervoor zorgt dat het juiste talent Menzis gaat overwegen als werkgever. Het zorgt er ook voor dat onze medewerkers zich nog meer verbonden voelen met de organisatie.

Ontwikkeling arbeidscommunicatiemiddelen

We willen Menzis in- en extern onder de aandacht brengen als een ‘sterke werkgever’. Dankzij een sterk werkgeversmerk kunnen we vacatures sneller invullen. Om dat voor elkaar te krijgen hebben we in 2018 een aantal nieuwe initiatieven ontwikkeld, zoals:

• Inzet van LinkedIn (met een careerpage en de mogelijkheid tot ‘search’ hebben we een aantal vacatures rechtstreeks vervuld);

• Verder hebben we een pilot gestart met een bedrijf dat door middel van artificial intelligence talent vindt. Deze pilot ronden we in 2019 af en gaan we daarna evalueren.

Over het algemeen waren bovengenoemde initiatieven succesvol, want in 2018 hebben we slechts één keer een extern wervingsbureau ingezet.

Vorige Leefkracht, arbo en verzuim
Volgende Ondernemingsraad