Onze merken, activiteiten en producten

Merken

De Coöperatie Menzis U.A. heeft twee merken, die - in heel Nederland - basisverzekeringen, aanvullende verzekeringen en tandverzekeringen bieden: Menzis en Anderzorg. Daarnaast gebruiken we ook onze distributiepartner HEMA om zorgverzekeringen  aan te bieden (zie: Producten).

Menzis
biedt zowel individuele als collectieve zorgverzekeringen aan. Dit doet Menzis rechtstreeks, via collectiviteiten en via tussenpersonen. Naast zorgverzekeringen biedt Menzis ook aanvullende diensten aan, zoals zorgadvies en wachtlijstbemiddeling via de Zorgadviseur. De klanten van Anderzorg kunnen ook van deze dienstverlening gebruikmaken.

Anderzorg
is het online merk van Coöperatie Menzis U.A. en biedt alléén individuele zorgverzekeringen aan.

Menzis Zorgkantoor
is met drie zorgkantoren in Arnhem, Groningen en Twente onderdeel van Menzis. Deze kantoren voeren de Wet langdurige zorg (Wlz) uit voor inwoners van de betreffende regio’s.

Menzis Bemiddeling B.V.
bemiddelt in de samenwerking met andere risicodragende partijen op het gebied van reisverzekeringen.

MWG B.V. (Menzis WerkGezond)
biedt werkgevers ondersteuning op het gebied van bedrijfszorg: organisatorisch, financieel en beleidsmatig (bijvoorbeeld onregelmatig werken, beeldschermwerk, stoppen met roken en stressreductie).

Producten

Hieronder een overzicht van de zorgverzekeringsproducten per 1 januari 2019.

Menzis:

• Menzis Basis (naturapolis);

• Menzis Basis Voordelig (naturapolis);

• Menzis Basis Vrij (restitutiepolis);

• HEMA Basisverzekering (combinatiepolis);

• Extra Verzorgd 1, 2 en 3 en Jongeren Verzorgd (aanvullende verzekeringen bij Menzis Basis en Menzis Basis Vrij);

• TandVerzorgd 250, 500 en 750 (tandverzekeringen) en Tandverzorgd 1P (tandverzekeringen bij Menzis Basis en Menzis Basis Vrij);

• Aanvullend en Extra Aanvullend (aanvullende verzekeringen bij Menzis Basis Voordelig);

• Aanvullend 1, Aanvullend 2 en Aanvullend 3 (aanvullende verzekeringen bij de HEMA basisverzekering);

• Tandarts 1, Tandarts 2 en Tandarts 3 (tandverzekeringen bij de HEMA basisverzekering);

• Tevens biedt Menzis een aantal specifieke collectieve verzekeringen aan voor klanten van bepaalde collectiviteiten.

• Nadere informatie over de producten van Menzis vindt u hier.

Anderzorg:

• Anderzorg Basisverzekering (naturapolis);

• Modules Fysiotherapie 6, Buitenland & Tandongeval, Tandarts 75% / € 250 en Tandarts 75% / € 500.

Vorige Strategie en doelen (waar we voor gaan)
Volgende Menzis locaties