Onze impact en externe waarderingen

Als organisatie werken we hard aan het bieden van waarde voor onze belanghebbenden. Dat dat (extern) gewaardeerd wordt, zien wij als de kroon op onze dienstverlening. In 2018 ontvingen wij onder andere de volgende erkenningen:

COPD InBeeld wint Value Based Healthcare prijs
In de categorie ‘primary care’ viel Menzis dit jaar in de prijzen met COPD InBeeld. Dit initiatief werd geprezen om de integraliteit van zorg rondom een doelgroep, de goede resultaten op kwaliteit van zorg en kosten, en de innovatieve toepassing van ICT.

Herstelcirkel in de Wijk wint Professor Lambertsprijs
Het project Herstelcirkel in de Wijk, waarin patiënten met Diabetes type 2 werken aan leefstijlverbetering, heeft de Professor Lambertsprijs gewonnen. Deze prijs, verleden jaar ingesteld door de Nederlandse Diabetes Federatie, wordt uitgereikt aan een initiatief dat het verschil maakt voor mensen met diabetes. De aanpak van Herstelcirkel in de Wijk is inmiddels tot vijf actieve groepen uitgebreid.

Innovatieve concepten willen we het liefst op kleine schaal uitproberen en, wanneer deze veelbelovend zijn, opschalen. Positieve gedragsverandering kan tot veel gezondheidswinst leiden. Door het zelfhelend vermogen en samenwerking worden deelnemers gezonder en besparen we op zorgkosten.

Joris van Eijck, directeur Zorg bij Menzis, over Herstelcirkel in de Wijk

Gouden SponsorRing voor OldStars, walking football
In de categorie Smart Budget (grote impact gerealiseerd met een klein budget) bekroonde Stichting SponsorRingen het project OldStars, walking football van Het Nationaal Ouderenfonds (waarvan Menzis sinds 2016 partner is) met een gouden SponsorRing.

Gouden Oor erkenning niveau 1 én 2
Het Gouden Oor is een keurmerk voor het klantgericht omgaan met alle aspecten van reacties en klachten van klanten; positief en negatief. Lees hier meer over de betrokkenheid van de Ledenraad van Menzis bij de Gouden Oor audit.

Zorgkantoor ontvangt Groene Vink voor nieuwe software
Vanaf 1 april 2018 werkt ons Zorgkantoor met nieuwe software: iWlz 2.0. Omdat de gegevensuitwisseling van onze cliënten hiermee fors verandert, hebben we bij Zorginstituut Nederland laten testen of de software voldoet aan de nieuwste uitwisselstandaarden. We ontvingen er als eerste Zorgkantoor het Groene Vink-keurmerk voor.

Menzis verdient Digital Dominance Award 2018
De merken die uitblinken in hun branche, worden beloond met de Digital Dominance award. Op basis van een benchmark eindigde Menzis in 2018 in de categorie zorgverzekeraars als eerste.

Deze prijs is prachtig, maar niet het doel. Het gaat ons om de verbetering van de klantervaring. Het laat zien dat we als Menzis goed op weg zijn.

Marco Tieleman, programmamanager Klant InZicht bij Menzis

Menzis wint AMMA mediaprijs voor beste mediastrategie
De campagne ‘Mens wat ben je mooi als je probeert’, waarmee we in 2017 de nieuwe Menzis SamenGezond-app hebben geïntroduceerd, ontving in de categorie ‘beste mediastrategie’ de AMMA mediaprijs vanwege ons onderscheidend inzicht waar het gaat om verandering van kennis, houding en/of gedrag.

Bronzen Effie voor Anderzorg
De Anderzorg-campagne 'zorg voor #deleven' won, net als in 2017, een bronzen Effie. Dit is een award voor effectieve en bewezen marketingcommunicatie.

Vorige Met maatschappelijke meerwaarde beleggen en investeren
Volgende Samenstelling en diversiteit