Samen met werkgevers

Gezonde en vitale medewerkers zijn één van de belangrijkste succesfactoren voor de continuïteit van organisaties. Als medewerkers zich goed voelen, draagt dit bij aan een hogere productiviteit, meer loyaliteit en minder verzuim. De bedrijfszorgexperts van Menzis WerkGezond helpen organisaties om hun medewerkers leefkrachtiger te maken en te houden.

Het leefstijlprogramma spreekt ons zeer aan
”Het leefstijlprogramma van Menzis spreekt ons zeer aan,” vertelt manager HR, Facilities & Education Alie Bos. “Medewerkers doorlopen een programma dat bij hen past en bij het werk dat zij doen. Om het programma in te vullen, zijn we gestart met een vitaliteitsscan. Op basis daarvan hebben we samen met de vitaliteitscoach van Menzis WerkGezond een gezondheidsbeleid ontwikkeld voor de duurzame inzetbaarheid van onze medewerkers. Hierbij doorlopen zij een programma dat bij hen past en waarbij ze zich prettig voelen. Het is mooi meegenomen dat het programma voor een deel kan worden bekostigd uit de spaarpot die we bij Menzis hebben opgebouwd met onze collectieve zorgverzekering.”

Alie Bos
Manager HR, Facilities & Education, Energiewacht

Menzis WerkGezond is erg sterk in het meedenken met de klant
“Doordat Menzis werkt met een open providerboog, leveren ze maatwerk omdat hun klanten hun eigen voorkeur voor een zorgaanbieder aan kunnen geven. Ze hebben geen enkel financieel belang bij het doorverwijzen en hun inkoopvoordeel is voor de klant. Wat mij opvalt, is dat Menzis WerkGezond erg sterk is in het meedenken met de klant en daardoor altijd een concrete zorgvraag bij ons neerlegt. Dat maakt dat wij snel en efficiënt kunnen werken en zo bij kunnen dragen aan de duurzame inzetbaarheid van medewerkers.”

Léon Gardien
Directeur Gardien Bedrijfsfysiotherapie

Bij Menzis hebben ze duidelijk voeling met hun klanten
“Als provider van Menzis ervaar ik de samenwerking als uitstekend. Menzis is natuurlijk een grote organisatie maar in het contact is Menzis altijd prettig informeel, laagdrempelig, benaderbaar en bereid om mee te denken. Dat is het bijzondere van Menzis: ze hebben duidelijk voeling met hun klanten en weten wat er speelt en waar er behoefte aan is. Innovatief en vooruitstrevend zijn termen die daarbij passen.”

Alexander van Eekelen
Psycholoog en consultant bij CIRCADIAN

Menzis heeft ons uitstekend begeleid en geadviseerd
”Wij gebruiken het Preventief Medisch Onderzoek (PMO) van Bewegen Werkt om medewerkers te ondersteunen in duurzame inzetbaarheid. Door de grote verscheidenheid van aanbieders, zie je door de bomen het bos niet meer. Onze collectieve zorgverzekeraar Menzis heeft ons uitstekend begeleid en geadviseerd bij de keuze van een PMO-aanbieder én heeft daarmee bijgedragen aan de gezondheid van onze medewerkers.”

Mariëlle Fleuren
Senior HR consultant bij Infor

Menzis WerkGezond werkt proactief mee in het gezondheidsbeleid
“Menzis WerkGezond stelt als geen ander de klant voorop, levert maatwerk en werkt proactief mee in het gezondheidsbeleid. Ze sturen echt op partnership voor de langere termijn. Op het gebied van preventie zijn ze vaak voorloper en hebben innovatie en doorontwikkeling hoog in het vaandel staan, altijd vanuit een evidence-based context. We delen daarbij een gezamenlijke visie waarbij werkgever en werknemer een gezamenlijke verantwoordelijkheid hebben bij het werken aan vitaliteit.”

Chiel van Kollenburg
Directeur bij Adaptics